iPhone 8 Plus po upadku, z wymienionym szkłem z tyłu obudowy przestał logować się do sieci. Usterka objawiła się dopiero po montażu płyty w naprawionej obudowie.
Komunikat „aktualizacja ustawień operatora” w iPhone 8 Plus brzmi dość niejednoznacznie i zazwyczaj niesie za sobą problemy.
Jak sobie z tym poradzić? W zasadzie odpowiedź została już wypowiedziana – zmierzyć i wyciągnąć wnioski. Zaraz… zawsze przecież można wymieniać wszystko po kolei, zgodnie z zasadą równania prostej c=∆a+b, tak często wykorzystywanej przez niektórych kolegów (a fakt, że przy okazji coś się uszkodzi… to już nie działało. Przecież nikt nie zauważy że nie działa bardziej !).
Telefon uruchamia się normalnie, jedynie prosi o aktualizację ustawień operatora. Założę się jednak, że próba aktualizacji nie powiodłaby się a jedynym sposobem odtworzenia byłby systemowy reset słuchawki (do czego doprowadzić nie można – głuchy i ślepy… pamiętasz?). Na moje szczęście działają tryby serwisowe i zawsze można pomóc sobie zdalną komunikacją z urządzeniem. Ja wiem już co się zepsuło „-) Pytanie, czy można to potwierdzić metodą analogową?
Polecenie *#06# wyświetla (lub nie) imei telefonu i numer seryjny (board.ID z systemu) dostępny także w BB_Core_plist. Dodatkowo, ten certyfikat wydany jest przez transceiver.system TX/RX więc musi być zależny od U_WTR_E (dla Qualcomm mamy id.0, dla Intela id.0 & id.1). Pozostaje tylko sprawdzić baseband_firmware_number (płyta startuje i loguje użytkownika normalnie, więc sprawdzanie NFC nie ma sensu).
W moim przypadku, wystarczy przejść do: „ustawienia–>>to urządzenie–>>Firmware modemu” i już. Jego obecność potwierdzi problem z urządzeniem Transceiver TX/RX lub modemem (zasilaniem modemu) jeśli zauważysz jego brak. Jeśli jednak telefon został już zresetowany, „baseband.firmware” zobaczysz tylko w skanerze (3uTool będzie nadawał się doskonale).
Rozpracować trzeba to, czy zasilacz basebandu nie wydaje zasilania czy baseband go nie przyjmuje. Przy okazji wyjmowania płyty nie zapomnij o sprawdzeniu zwarć elementów pasywnych w okolicy, bo i to może być powodem problemu. Tutaj, moje wcześniejsze, software’owe badanie udało się potwierdzić w linii VDD_BBPMU_3V3 – na kondensatorze c522_k 0V z 3.3V oczekiwanych, PP1627_k – BBPMU_VCLK_k – brak odczytu oraz (zupełnie przy okazji) VRF_ANA_1V3_k – 0V z 1.3V oczekiwanych : co sugeruje nieciągłość linii lub uszkodzenie zasilacza BB_PMU.
Naprawa uszkodzenia polegała na zdjęciu PMB6848 i wymianie całego lutowia (kulek). Badanie metodą komunikacji przez port szeregowy oddało wynik „baseband -autotest -a: baseband power failed” co jest równoznaczne z uszkodzeniem (lub wadliwym połączeniem, jak w tym przypadku) zasilacza basebandu. Mniej niż pięć minut było potrzebne, by postawić diagnozę urządzenia i oszczędzić sobie przyjemności „wyrywania” basebandu (ze wszystkim, co się z tym wiąże).