Usterki w dolnym rejonie, gdzie znajdują się w iPhone X port ładowania i anteny LAT nie są częste. Jeśli jednak, zaliczamy je do problemów z grupy akcesoriów. Kiedyś spotkałem osoby próbujące napraw tych okolic, w większości przypadków nic jednak nie dawały.
W iPhone X port ładowania i anteny LAT w większości przypadków nie ulegają awarii
Z mojego doświadczenia jednak wynika, że jeśli zamierzasz wymienić tylną szybę obudowy, demontaż akcesoriów (w tym portu ładowania i anten) zabezpieczy Cię przed przyszłymi wydatkami i walką z niedouczonymi mechanikami. Najczęściej, z powodu przepalenia laserem przy wycinaniu rozbitego szkła lub nawet wyrwania części taśmy z obwodu. Wtedy pozostaje już tylko wymiana, ale to już inna historia.
W iPhone X port ładowania i anteny LAT (Low Antenna Terminal) są odrębnymi elementami ale dzielą się zasilaniem (1.8V). Stanowią układ trój-elementowy, nie wliczając kooperujących urządzeń jak głośnik główny i silnik wibracyjny (także korzystających z tych samych obwodów zasilających). Demontaż jednego wymusza demontaż pozostałych, ponadto jedna z taśm sięga głęboko pod płytę główną, okrążając ją od prawego boku więc jej wyjęcie także jest koniecznością. Pozbycie się baterii znacznie upraszcza całość operacji (polecam poświęcenie kilku minut na poczet przyszłych oszczędności).
Zacznij demontaże w kolejności technologicznej:
– demontaż ekranu
– demontaż baterii, wibrator i głośnik
– płyta główna
– port ładowania i anteny LAT
Odkręć śruby oznaczone fioletowym i zielonym sektorem. Strzałkami oznaczam śruby ukryte w kołnierzu obudowy, wykręcenie jest ich niezbędne. Strzałka zielona – bez wykręcenia tego braketu (dwie śruby) nie wyjmiesz taśmy biegnącej pod płytą główną. Strzałka fioletowa – (dwie śruby) nie uda się wysunąć samego portu ładowania. Śruby są specyficzne i pasują tylko we własne otwory.
Użyj suszarki i nagrzej od zewnątrz obudowę (od strony szkła). Nie musi być gorące ale wyczuwalnie ciepłe. Zaczynając od dłużej taśmy, lekko ciągnąc i odgrzewając lokalnie odklej oba elementy. Klej jest przewodzący, lekko ciągnący. Nie należy używać siły, jeśli coś się blokuje, sprawdź dokładnie.
Zwróć szczególną uwagę na zakreślony czerwonym kolorem mikrofon. Jest przyklejony do plastikowego braketu wielowarstwową błoną, zabezpieczającą mikrofon przed wilgocią i kurzem. Nie ciągnij – można urwać cienką taśmę łączącą go z resztą taśmy. Podgrzej mocniej lub zalej kilkoma kroplami izopropanolu, klej puści po kilkunastu sekundach a po odparowaniu nie zniszczy kleju.